wtorek, 27 sierpnia 2013

długo oczekiwana lala

Ta lala ma baardzo długą historię. Pod koniec zeszłego roku zobaczyłam lalę z tego wzoru u Crochet Bee (autorski projekt). Napisałam komentarz, że chętnie bym przetestowała ten wzór i Kasia się zgodziła. Tyle tylko, że... myślałam, że ta lala będzie jakieś 5 razy mniejsza ;) Dlatego zamiast tydzień robiłam ją... pół roku. W międzyczasie skonsultowałyśmy z Kasią kilka rzeczy, kilka rzeczy zmieniłam i.. nareszcie jest! 

Oprócz lali chciałam przedstawić tu kogoś ważniejszego. Lala powstała na aukcję dla Oliwki Lisewskiej, Walecznej Dziewczynki (córeczki z rodziny mojej przyjaciółki), która wygrała walkę z rakiem. Mimo to musi jeździć co 3 miesiące do Niemiec na konsultacje (koszt to, jeśli się nie mylę, ok. 6 tys. euro za wizytę). Jeśli będę wiedzieć coś więcej o licytacji, na pewno tu napiszę :).







26 komentarzy :

  1. Wspaniała pod każdym względem! Włoski, opaska, kolorki :) A przeznaczenie bardzo szlachetne i godne podziwu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lala jest urocza. Faktycznie wyszła dość duża.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna jest! unikalna, na pewno uda się pomóc córeczce koleżanki, trzymam kciuki za aukcję.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jejku, jaka piękna ta lala! Tyle szczegółów! Nie dziwie się, że robiłaś ją pół roku. Myślę, że to i tak mało, jak na tyle części, nawet sukienka jest zrobiona na szydełku, niesamowite:) Gorąco pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. Tak ok. 40 cm. No dobra, może przesadziłam z tym, że aż 5 razy mniejsza, ale mimo to trochę się namachałam. Robiłam głównie szydełkiem nr 3, a część elementów nawet 2-2,5.

      Usuń
  6. Lala jest prześliczna :-) Podziwiam Cię za cierpliwość :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczna! I w moich ulubionych kolorach :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fantastyczna!! I też jestem bardzo ciekawa ile ma centymetrów ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak ok. 40... niby szału nie ma, ale większość robiłam szydełkiem nr 3 :) Potem się dowiedziałam, że Kasia robiła z tej samej włóczki szydełkiem nr 4.

      Usuń
    2. 40 cm to duuużo!! Aż bym ją na żywo chciała zobaczyć... Co do szydełek to ja się nie znam na tej numeracji. Ja robię starymi szydełkami co mi babcia dała: 2, 6 lub 10 z czego 10 to najgrubsze i rzadko go używam, a jak ta u was, im wyższy numer to szersze szydełko?

      Usuń
    3. Tak, jest tak samo, im większy numer, tym grubsze szydełko. Ja do tego wzoru wzbogaciłam moją kolekcję o kilka numerów (np. 2; 2,5), bo niektóre elementy robi się z tej samej włóczki różnymi rozmiarami szydełka, co daje ciekawy efekt. Na szczęście szydełka są dużo tańsze niż np. akcesoria do szycia. Za to też lubię to moje szydełkowe hobby :).

      Usuń
  9. ależ pracy musiała Cię kosztować, ale opłacało się - śliczna jest

    OdpowiedzUsuń
  10. Kochana jest wspaniała i czytam że spora...;) gratuluję...pech chciał zże przy mnie Mańka i już chyba mam zajęcie;))
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)) doskonale! Przepraszam, że narobiłam Ci pracy, ale naprawdę warto :). Ja robiłam ją długo też z tego powodu, że testowałam wzór - niektóre rzeczy poprawiałyśmy z Kasią na bieżąco, inne mi nie wychodziły, bo użyłam innych szydełek niż podano (myślałam, że Kasia robiła z grubszej włóczki - potem się okazało, że z takiej samej, a ja inaczej dopasowałam szydełka i przez to musiałam dostosowywać wzór). A poza tym miałam dużo innych obowiązków. Tak naprawdę lalę można zrobić wieczorami w ... no sama nie wiem, dwa tygodnie?

      Usuń
  11. Ta laleczka jest niesamowita :) Myślę ,że jak juz kiedyś będę mieć córkę to będę jej kupować właśnie takie unikatowe lalki i zabawki hand made :)
    Trzymam kciuki żebyś do tego czasu nie przestała szyć bo laleczka jest przepiękna :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :)). Na ten moment myślę, że nie umiałabym przestać ;)

      Usuń
  12. Podziwiam talent, inwencję twórczą i niesamowitą cierpliwość, Sama kiedyś trochę szydełkowałam ale nie złapałam bakcyla. Teraz tylko kwiatki i rabatki, Pozdrawiam http://kolorywogrodzie.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  13. omg jaka mega lala! podziwiam włożoną pracę! świetna jest!

    OdpowiedzUsuń
  14. same piękności :) mam nadzieję, że będziesz dodawać dużo postów :) bardzo tu miło u Ciebie ;)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że poświęcasz czas, żeby powiedzieć, co myślisz. Czytam wnikliwie wszystkie komentarze i staram się korzystać z konstruktywnej krytyki. Miłego dnia!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...